Otázky a odpovědi

Mohu si pořídit pouze připojení přes WI-FI internet?

Ano, v případě Vašeho zájmu o zapojení služby WI-FI lze kontaktovat naše zákaznické centrum telefonicky na čísle 246 089 200 nebo můžete napsat na info@a1m.cz

V jakých lokalitách je dostupné připojení WI-FI internetu?

Toto připojení v současné době poskytujeme v blízkosti našich optických sítí max. do 800 m od naší páteřní infrastruktury, v případě dotazů na Vaši lokalitu kontaktujte, prosíme, naše zákaznické centrum. 

Jaké jsou výhody připojení WI-FI?

  • Přímé bezdrátové připojení na naši optickou síť.
  • Nastavení upload až 25 Mb/s, download až 50 Mb/s.
  • Možnost doplnění o Wi-Fi router s možností koupě či pronájmu více informací v aktuálním ceníku AIM.
  • Bez datových limitů.
  • Bez omezení počtu uživatelů a zařízení.
  • Technická podpora denně 7:00 – 23:00.
  • Menší náchylnost k zarušení díky malým vzdálenostem a směrovým anténám.
  • Malá pravděpodobnost omezení viditelnosti mezi AP a koncovým zařízením účastníka.

Lze si nastavit rychlost internetu u WI-FI služby?

Individuální nastavování rychlosti internetu funguje pouze u tarifů pevného internetu poskytovaného na optických sítích.

Lze si pořídit k WI-FI službě také HBO GO či další služby?

Ano, k WI-FI si lze aktivovat také tuto službu. Případně si lze pořídit také službu VOIP.

Bydlím v lokalitě, kde nejsou dostupné kvalitní telekomunikační služby, např. internetové připojení na optické síti. Nebo bydlím v rodinném domku, vilové čtvrti, menším činžovním domě a nemáme tu žádného pořádného operátora.

Právě pro Vás je ideální Wi-Fi tarif AIM AIRNET 20 M. Protože jen díky našemu Wi-Fi připojení máte zaručené připojení bezdrátovým spojem přímo na páteřní optickou infrastrukturu Planet A, a.s. a to v maximální vzdálenosti 500 metrů od této páteřní optické trasy. Jen u nás je velmi malá pravděpodobnost  omezení viditelnosti mezi AP a koncovým zařízením účastníka. 

Koupil(a) jsem si nový počítač a připojení mi nefunguje. Co mám dělat?

Je potřeba nám nahlásit MAC adresu nového síťového adaptéru. Rádi Vám případně poradíme.

Co je to MAC adresa a jak ji zjistím?

MAC adresa je unikátní číslo, kterým se vyznačuje každý síťový adaptér od výrobce. MAC adresa je dvanáctimístné označení a skládá se z čísel (0-9) a písmen (A-F). Nejčastěji bývá zapsána ve tvaru xx:xx:xx:xx:xx:xx, např. 00:4F:2B:C8:3F:25. Za běžných okolností se tato adresa nedá v operačním systému změnit - je pevně daná výrobcem. Při výměně síťového adaptéru, případně při výměně celého počítače nebo jen základní desky počítače s integrovaným síťovým adaptérem je třeba nám oznámit novou MAC adresu tohoto adaptéru (platí pouze v případě, že k připojení nepoužíváte router). Aby bylo možné změnu nahlásit, je třeba MAC adresu zjistit.

Jak zjistit mac adresu? (Windows XP, Vista, 7)

V položce Start vyhledejte příkaz cmd a nalezený program spusťte. Ve Windows XP klikněte na tlačítko Start – Spustit – a do příkazového řádku napište příkaz cmd. Následně se otevře okno s příkazovým řádkem.



V příkazovém řádku zadejte příkaz ipconfig /all (viz následující obrázek) a potvrďte klávesou Enter.



Vygenerují se informace o parametrech síťového adaptéru, MAC adresa je pak uvedena v odstavci jako "fyzická adresa".

Je možné využívat internet na více PC zároveň?

Připojit více počítačů k naší síti je samozřejmě možné. Je k tomu potřeba dokoupit tzv. router, který "rozděluje" internet do více počítačů zároveň. Routery dodávané naší společností umožňují navíc přijímat internet v rámci bytu bezdrátově.

Mohu k připojení k internetu využít svůj (stávající) router?

Svůj router použít můžete, nicméně routery v naší nabídce testujeme a optimalizujeme pro provoz v síti AIM. Nemůžeme Vám proto zaručit, že Váš router bude s naší sítí plně kompatibilní. Také možnosti technické podpory jsou z naší strany omezené. Po zapojení routeru do sítě je navíc potřeba nám nahlásit jeho MAC adresu.

Vůbec mi nefunguje internet. Co mám dělat?

  • Zkontrolujte jestli je v PC připojen kabel (možná kontrola přes LED diodu).
  • Restartujte PC.
  • Pokud není problém vyřešen, kontaktujte prosím helpdesk.

Co je to IP adresa a jak ji zjistím?

IP adresa je jednoznačná identifikace konkrétního zařízení (typicky počítače) v prostředí Internetu. Udává se ve tvaru yyy.yyy.yyy.yyy, kde yyy je číslo v rozsahu 0 až 255. Může vypadat například takto: 10.34.123.115. Vaši IP adresu můžete zjistit například zde.

IP adresy v naší síti jsou standardně neveřejné, dynamicky přidělované, nejsou tedy stálé a může docházet k jejich změnám. Neveřejné IP adresy v naší síti mají tvar 172.x.x.x nebo 10.x.x.x, veřejné  pak 217.x.x.x.

Co je to veřejná IP adresa a jak ji získám?

Veřejná IP adresa umožňuje dostupnost Vašeho počítače z celé sítě Internet. Nevýhodou je však větší riziko elektronického útoku, takže se doporučuje chránit počítač pomocí brány Firewall nebo síťovými prvky (routery), které mají např. již implementovány ochranné prvky včetně brány Firewall a pokrývají celou místní síť připojenou k Internetu.

Pro více informací prosím kontaktujte naše zákaznické centrum

Zvládnu instalaci internetu sám?

Bohužel, instalaci internetu musí provést náš servisní technik. Termín aktivace s Vámi dohodne naše zákaznické centrum.

Co je to FUP (Fair User Policy)?

Fair User Policy (FUP) je služba, která chrání běžné uživatele před nadměrným zatěžováním sítě jinými uživateli. Principem FUP je snižování přenosové rychlosti u těch uživatelů, kteří zatěžují síť nadměrným způsobem, zejména dlouhodobým stahováním velkého objemu dat.

V naší síti FUP standardně neaplikujeme.

Jak dlouho můžu být na internetu a kolik můžu stáhnout dat?

Na internetu můžete být 24 hodin denně a stáhnout kolik dat chcete, aniž byste platili cokoli navíc. Neuplatňujeme žádné limity.

Kde si můžu internet objednat?

Internet si můžete objednat prostřednictvím našeho webového formuláře, případně telefonicky či osobně na našem zákaznickém centru.

Co je to agregace?

Agregace je sdílení přenosového pásma (rychlosti připojení) skupinou uživatelů. Maximální agregace na síti AIM je 1:10, ve většině případů však není díky vysoké propustnosti naší optické sítě uplatňována.

Jaký je rozdíl mezi Mbps (Mb/s) a MBps (MB/s)?

Zaběhnutým systémem zobrazování rychlostí připojení k internetu jsou megabity za sekundu (Mbps). Ty vychází ze základní jednotky bit (b). Pokud ale stahujete soubor, obvykle se zobazuje rychlost v bajtech (B) a jejich násobcích (kilobajtech – KB, megabajtech – MB). Velikost písmenka b/B tedy hraje velkou roli. Pro správný přepočet na bity je nutné násobit takto zobrazovanou hodnotu osmi. Příklad – stahujete-li 512 kB za sekundu: 512 KB/s (kilobajty/s) krát 8 b (bitů) = 4096 Kb (kilobitů) děleno 1024 = 4 Mbps (megabitů).

Mám pomalý internet. Co mám dělat?

Pokud se Vám zdá rychlost internetu nízká, proveďte měření rychlosti na serveru Speedtest.net a výsledek porovnejte s Vámi objednanou rychlostí, případně jej zašlete na podpora@a1m.cz.

Pro správné měření rychlosti přenosu dat je třeba vypnout všechna zařízení, která mohou naměřené hodnoty negativně ovlivnit. Je tedy nutno vypnout set-top box pro příjem služby AIM TELEVIZE a všechna ostatní síťová zařízení připojená do Vaší domácí sítě. Na počítači, na kterém je přenosová rychlost měřena, musíte ukončit všechny aplikace, které používají připojení do Internetu, např. poštovního klienta, ICQ nebo Skype. Vypnout je třeba i aplikace zatěžující a zpomalující operační systém počítače, např. antivirovou ochranu nebo aktivní aktualizace operačního systému.

Rychlost přenosu garantujeme pouze na předávací zásuvce AIM, příp. na zásuvce (portu) dodaného datového přepínače AIM. Pokud přenosovou rychlost měříte na počítači zapojeném k jinému zařízení ve Vaší domácí síti, nemusíte garantované rychlosti dosáhnout. Většina routerů na trhu bohužel není schopna přenášet data rychlostí vyšší než 50 Mbps. Měření přenosové rychlosti tedy nemá smysl provádět na počítači, který je připojen k routeru (kabelem či bezdrátově přes Wi-fi).

V případě vysokých rychlostí lze stanovených hodnot dosáhnout pouze v případě, že je celá trasa mezi Vaším počítačem a serverem v Internetu propustná na danou rychlost. Síť AIM takovou propustnost ve většině případů má, ovšem dále v Internetu ji nelze z principu garantovat. Při měření rychlosti je rovněž nutné zohlednit možnou agregaci v době špiček (např. mezi 18.00 a 22.00).

Mohu si objednat MOBILNÍ APLIKACI KUKI TV samostatně?

Ne, aplikace je pouze součástí televizních tarifů Kuki větší a Kuki menší. Pokud si však chcete aplikaci Kuki vyzkoušet, stačí si ji stáhnout do svého mobilního zařízení, dát "Vyzkoušet" a získat tak Kuki na zkoušku na 1 měsíc zdarma. 

Je tato aplikace placená?

Ne, aplikace je součástí Vašeho televizního tarifu. 

Jaké musím splňovat podmínky, aby mi aplikace fungovala?

Aplikace je dostupná pro zařízení s operačním systémem Android a iOS, nebo v Samsung Smart TV.

Jak se MOBILNÍ APLIKACE KUKI TV aktivuje?

Je nutné mít aktivní jeden z našich TV tarifů a dále je potřeba mít mobilní telefon, PC nebo tablet s operačním systémem Android nebo iOS a být připojený k internetu. Zde si v Google Play nebo AppStore stáhnete mobilní aplikaci Kuki.

V kolika zařízeních v rámci jedné smlouvy je aplikace dostupná?

V ceně služby Kuki je možnost sledovat obsah na 1 fixním zařízení (chytrá televize nebo set-top box) a na 5 mobilních zařízeních, ovšem sledování kanálů z nabídky lze jen na dvou zařízeních současně.

Funguje aplikace bez přístupu na internet?

Ne, služba je funkční pouze, když je v mobilním zařízení dostupné internetové připojení.

Co umožňuje funkce VZDÁLENÉ OVLÁDÁNÍ, která je součástí této aplikace?

Tato funkce obsahuje:
  • přístup k elektronickému programovému průvodci,
  • možnost označení pořadu k nahrání,
  • možnost smazaní nahraného pořadu,
  • přepínání programu na všech set-top-boxec,h
  • správu koncových zařízení,
  • správu programové skladby Vašeho tarifu. 

Pokud využívám službu AIM INTERNET a AIM TELEVIZE, budu dostávat jen jedno vyúčtování nebo bude každá služba účtována zvlášť?

Pokud budou obě služby součástí jedné smlouvy, budete dostávat pouze jedno vyúčtování. Pokud budete chtít mít vyúčtování pro každou službu zvlášť, je nutné mít dvě či více smluv.

Musím využívat službu AIM INTERNET, abych mohl(a) využívat i službu Kuki?

Nemusíte, službu Kuki si můžete koupit jako samostatnou službu.

Je k televizní službě Kuki potřeba nějaké speciální zařízení?

K připojení televize je potřeba mít set-top box značky Arris VIP1113 nebo Motorola VIP1003. Doma můžete mít až tři naše set-top boxy. Můžete si je pronajímat za měsíční paušal nebo rovnou koupit. Podrobné ceny jsou uvedeny v ceníku. Kuki je dostupná také pro všechny chytré televize Samsung od roku výroby 2013 a novější (operační systém TIZEN). Vyhledejte aplikaci Kuki v Samsung SMART HUB, stáhněte ji a nainstalujte. Zaregistrujte se jako nový zákazník, vyberte si tarif a užívejte si.

Při přepínání TV kanálů pozoruji časovou prodlevu, je to normální?

Ano, běžná doba prodlevy je 2-3 sekundy.

Pokud uzavřu smlouvu na některý z televizních tarifů Kuki, mohu vybraný tarif budoucnu rozšířit o další doplňkové TV služby?

Ano, kdykoliv v průběhu smlouvy si můžete některé další TV služby či TV kanály dokoupit. Buď zavoláte na naše zákaznické centrum nebo provedete nákup přímo v menu Vašeho set-top-boxu či v zákaznickém kontě Můj AIM.

Je možné použít i jiný STB než ten, který dodáváte?

Bohužel není, protože dodávané STB jsou speciálně vybavené pro naši IPTV službu a při použití jiného STB není možno její bezproblémovou funkčnost garantovat.

Jak velký datový tok představuje sledování IPTV?

Jeden stream představuje 5-7 Mbps datového toku.

Podporuje služba Kuki vysílání ve vysokém rozlišení (HDTV)?

Ano, podporuje, a to pokud vlastníte televizní přijímač s označením Full HD nebo HD Ready se vstupem HDMI a máte od nás pronajatý STB nebo vlastníte Smart TV, ve které je aplikace Kuki dostupná.

Kolik je možno chybných pokusů o zadání PUK při aktivaci STB?

Počet pokusů není omezen.

Zvukový výstup ve stereo TV nebo v domácím kině dává současně do levého a pravého kanálu rozdílné zvukové verze jazykového signálu. Jak toto vyřešit?

Tento stav někdy nastává pouze u některých programů s tzv. duálním zvukovým doprovodem. Řešením je použití pouze jednoho z obou zvukových kanálů, přičemž záleží na schopnostech TV přístroje, jak toho dosáhnout - obvykle je možno pomocí jeho dálkového ovládání zapnout pouze jeden kanál nebo pomocí vyvážení stereo výstupu jeden kanál úplně utlumit. Podobné nastavení je nutno provést v případě použití domácího kina jako zvukového výstupu STB.

Koupil(a) jsem si novou televizi s vestavěným DVB-T/C/S set-top-boxem. Je nutné mít set-top-box od Vás?

Set-top-box vestavěný ve Vaší televizi bohužel není možné použít, protože se jedná o jinou digitální technologii (DVB-T/C/S vs. IPTV). STB tak musíte mít přímo od nás.

Musím platit televizní poplatky České televizi, i když využívám IPTV od Vás?

Ano, dle zákona musí každá fyzická i právnická osoba vlastnící televizní přijímač platit televizní poplatky České televizi.

Zapomněl(a) jsem PIN (PIN nákupu nebo rodičovský PIN). Co mám dělat?

Kontaktujte, prosím, naše zákaznické centrum. Rádi Vám poradíme. 

Máte vlastní zákaznickou linku?

Ano, naší operátoři na Zákaznickém centru jsou k dispozici každý den od 8h do 20h na telefonním čísle 246 089 200. Operátory můžete také kontaktovat zasláním emailu na info@a1m.cz.

Mohu Vás kontaktovat osobně?

Ano, osobně nás můžete navštívit na našich Zákaznických centrech, kde jsme ve všední dny připraveni zodpovědět všechny Vaše dotazy a řešit Vaše požadavky.

Kdy a jak obdržím fakturu?

Faktury jsou zasílány vždy do 10 dnů v měsíci a to na e-mailovou nebo poštovní adresu uvedenou při objednávce služby. Např. faktura za červen přijde do 10. června.

Jak postupovat, když nám přišlo upozornění na nezaplacenou fakturu, kterou jsme uhradili?

Pokud Vám přišlo oznámení o neuhrazené faktuře, pak byste měli postupovat následujícím způsobem:

  • zkontrolujte si, zda platba skutečně byla provedena (např. přes internetové bankovnictví, na poště, v bance atd…),
  • zkontrolujte správnost všech údajů uvedených při platbě – číslo našeho bankovního účtu, částku, variabilní a specifický symbol,
  • pokud se domníváte, že platba byla provedena z Vaší strany správně, kontaktujte nás na tel. čísle 246 089 200 nebo e-mailem na info@a1m.cz

Částka na faktuře není v pořádku?

Pokud nesouhlasíte s částkou ve Vašem vyúčtování za služby AIM Mobil, můžete ověřit fakturu na Zákaznické lince na čísle 246 089 200 nebo e-mailem na info@a1m.cz.

Platba za služby byla provedena špatně, co mám dělat?

Kontaktujte nás na tel. čísle 246 089 200 nebo e-mailem na info@a1m.cz

Jak mohu podat reklamaci?

Reklamaci služeb lze podat prostřednictvím zákaznické linky na čísle 246 089 200 každý den od 8 do 20 hodin, emailem na adresu info@a1m.cz nebo osobně na našich zákaznických centrech.

Mám zájem o doplnění služeb o službu AIM TELEFON. Jak mám postupovat?

Stačí pouze kontaktovat naše zákaznické centrum a domluvit se na termínu aktivace.

Dostanu od Vás ke službě AIM TELEFON telefonní číslo zdarma?

Ano, zákazníkům se službou AIM TELEFON standardně přidělujeme pražské telefonní číslo z rozsahu "246 xxx xxx" nebo "227 xxx xxx".

Musím mít speciální telefonní přístroj, abych mohl využívat službu AIM TELEFON?

Pro využití služby AIM TELEFON je potřeba telefonní přístroj využívající technologii VoIP nebo tzv. analogová brána umožňující využití Vašeho stávajícího analogového telefonního přístroje v síti AIM.

Kde je možné nahlédnout do výpisu hovorů?

Podrobný výpis hovorů naleznete ve Vaší zákaznické sekci MŮJ AIM.

Jak probíhá fyzická aktivace služeb?

Ve smluveném termínu se k Vám dostaví technik, který Vám nainstaluje přípojku. Pro připojení používáme kabeláž UTP 5e, kterou přivedeme přes jističovou skříňku do Vašeho bytu. Kabeláž se volně loží (pokud při objednání nebylo smluveno jinak) a zapojí se do síťové karty ve Vašem počítači, případně do switche, ze kterého se vedou kabely ka dalším zařízením (STB, telefon apod.).

Jak dlouho trvá zřízení služeb?

Proces zřízení (od objednání po aktivaci) obvykle trvá 7 dní. Tato doba není garantována a závisí na aktuálním počtu objednávek. Podmínkou je, aby technické šetření prokázalo, že objednanou službu lze z technického hlediska realizovat.

Co je potřeba k podpisu smlouvy, a kdy ji podepíši?

Smlouva se podepisuje u Vás doma v rámci aktivace. Aktivační technik ji přinese s sebou na instalaci a projde s Vámi veškeré informace v ní uvedené. Technikovi se rovněž hradí vratná záloha na služby. Mějte prosím připravený svůj občanský průkaz a číslo bankovního účtu nebo doklad o zřízení účtu o sdružené inkasní platbě obyvatel (SIPO), pokud budete chtít platit touto formou.

Kdy mi začnou služby fungovat?

Přípojka Vám bude technikem zprovozněna ihned. Zároveň obdržíte uživatelské jméno a heslo, které Vám umožní přístup na Váš osobní účet MŮJ AIM. Ten bude vytvořen každému uživateli a naleznete na něm veškeré důležité informace, které se týkají Vašeho smluvního vztahu.

Jak se dají Vaše služby převést na jinou osobu?

Pošlete nám písemně na adresu naší společnosti žádost o přepis smlouvy na jinou osobu, ke stažení v sekci PÉČE A PODPORA: http://www.a1m.cz/public/files/documents/2016-02-08-prepis-sluzeb.pdf

V žádosti uveďte jak informace týkající se stávajícího klienta (např. číslo účtu, na který má být vrácena případná vratná záloha), tak i základní údaje o osobě, na kterou se smlouva převádí. Žádost musí být podepsána jak stávajícím zákazníkem, tak i osobou, na kterou se smlouva převádí. K přepisu smlouvy dojde k 1. dni následujícího kalendářního měsíce, s výjimkou případů, kdy za stávajícím zákazníkem evidujeme neuhrazené pohledávky.

Upozornění: přepis smlouvy na jinou osobu nemá vliv na délku trvání smlouvy ani rozsah odebíraných služeb.

Je možné přestěhovat si svou přípojku na jinou adresu?

V případě, že se stěhujete do lokality, ve které jsou naše služby dostupné, pak samozřejmě ano. V opačném případě je potřeba smlouvu ukončit z důvodu stěhování, případně přepsat smlouvu na nového nájemce. Výpověď se posílá vždy písemně na adresu naší společnosti.

Potřebuji ukončit smlouvu, jak mám postupovat?

Výpovědní doba činí 30 dnů a začíná běžet dnem následujícím po dni, ve kterém byla výpověď doručena. Výpověď musí být podána písemně na adrese ZC poskytovatele, tj. osobně na ZC nebo zaslána doporučenou poštou na adresu ZC - U Hellady 4, Praha 4, 140 000.

Je nutné provádět prodloužení smlouvy u smlouvy na dobu určitou?

Nikoliv. Dle obchodních podmínek smlouvy přechází na neurčitou dobu dle původní platnosti, pokud ani jedna ze smluvních stran neprojeví vůli smluvní vztah ukončit.

Zapomněl(a) jsem heslo do zákaznického konta Můj AIM, jak mám postupovat?

Kontaktujte, prosím, naše zákaznické centrum.

Hlásil(a) jsem nefunkční služby. Kolik času máte na odstranění závady?

Dle VŠEOBECNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNEK máme na odstranění závady dva pracovní dny.

Mohu ukončit smlouvu před uplynutím doby určité?

Ano, ovšem v takovém případě bude vydána pokuta za předčasné ukončení smlouvy.

Rád bych platil prostřednictvím inkasa. Jak mám postupovat?

Nejdříve je potřeba kontaktovat naše zákaznické centrum a nahlásit číslo Vašeho bankovního účtu. Následně je třeba dát pokyn Vaší bance k povolení inkasa. Potřebné údaje jsou:

Číslo našeho účtu: 3393292/0800 
Variabilní symbol: nevyplňuje se
Periodicita: měsíční
Limit: o cca 100-200 Kč vyšší než jsou Vaše obvyklé faktury

Potvrzení o zavedení inkasa prosíme zašlete emailem na adresu fakturace@a1m.cz.

Jakým způsobem je možné hradit faktury za služby AIM?

Faktury za naše služby můžete hradit:

  • jednorázovým bankovním převodem,
  • trvalým příkazem,
  • inkasem,
  • prostřednictvím SIPO,
  • poštovní poukázkou typu A,
  • v hotovosti v kancelářích naší společnosti.

Nestihnul(a) jsem uhradit služby v termínu splatnosti, jak mám postupovat?

V takovém případě Vás žádáme o bezodkladnou úhradu a o zaslání informace o opožděné platbě na emailovou adresu fakturace@a1m.cz. V sekci MŮJ AIM najdete vždy přehled o nezaplacených fakturách a zároveň zde naleznete i veškeré fakturační údaje k těmto platbám.

Rád bych platil prostřednictvím platby SIPO. Jak mám postupovat?

Pro nastavení platby SIPO stačí předat na naše zákaznické centrum tzv. spojovací číslo. Desetimístné spojovací číslo začíná většinou číslicí 1 nebo 8 a naleznete jej např. na výpise SIPO ("bílá složenka").

Mám zaplatit fakturu, pokud podávám reklamaci?

Podání reklamace nemá odkladný účinek na povinnost úhrady vyúčtovaných cen za poskytnuté služby, fakturu tedy prosím uhraďte. Případně kontaktuje co nejdříve zákaznické centrum, kde můžete požádat o prodloužení splatnosti.

Jaké je bankovní spojení na Planet A, a.s.?

Příjmové účty Planet A, a.s.:

Bankovní převod: Česká spořitelna 3393292/0800
Inkaso: Česká spořitelna 3393292/0800

Co mám dělat, když mi nepřijde faktura?

Kontaktujte prosím naše zákaznické centrum a požádejte o zaslání nového vyúčtování. Problémům s doručováním papírového vyúčtování se můžete vyhnout, zvolíte-li si elektronické vyúčtování (zasílání faktur emailem).

Je možné si nechat zasílat faktury poštou?

Pouze ve výjimečných případech (zejména vyžadují-li to vnitřní směrnice, na žádost auditora apod.) můžete požádat o zasílání daňového dokladu v tištěné podobě prostřednictvím České pošty. V takovém případě je třeba počítat s poplatkem 25 Kč za každý zaslaný doklad. Upozorňujeme však, že z naší strany dojde pouze k vytištění PDF dokumentu, jeho vložení do obálky a odeslání poštou na Vaši korespondenční adresu.

Jaké jsou výhody elektronické fakturace?

Zasílání faktur v elektronické podobě přináší řadu výhod:

  • zkrácení doby potřebné k doručení dokladu zákazníkovi,
  • snadnější archivace,
  • doklady již není nutné převádět do el. formy, což ušetří práci (např. při zadávání do účetnictví nebo elektronického bankovnictví) a sníží pravděpodobnost vzniku chyb,
  • díky přiloženému elektronickému podpisu je u dokladů zajištěna věrohodnost jejich původu a neporušitelnost obsahu,
  • elektronická fakturace má silnou oporu v právním řádu České republiky i Evropské unie.

Jak si mám nastavit trvalý příkaz?

Trvalý příkaz zadejte k 10. dni v měsíci ve prospěch účtu 3393292/0800. Jako variabilní symbol uveďte číslo Vaší smlouvy, které naleznete na poslední faktuře, případně přímo v zákaznické smlouvě. Trvalý příkaz lze zřídit pouze v případě, že fakturovaná částka je každý měsíc stejná.

Pokud uplatním reklamaci a bude uznána, opravíte mi fakturu zpětně na novou částku?

Pokud bude reklamace oprávněná, obdržíte vyrozumění, kde bude vysvětleno, jakým způsobem dojde k finančnímu vyrovnání. Faktura nemůže být zpětně opravena, jako doklad obdržíte daňový dobropis.

Mám zájem o pravidelné zasílání faktur na mou e-mailovou adresu. Jak mám postupovat?

Kontaktujte prosím naše zákaznické centrum a sdělte nám svou emailovou adresu.

Uhradil jsem fakturu, ale v sekci MŮJ AIM ji stále vidím jako neuhrazenou. Co mám dělat?

Pokud od doby úhrady faktury uběhlo více než 5 pracovních dní a v sekci MŮJ AIM ji stále vidíte jako neuhrazenou, zašlete nám prosím email na adresu fakturace@a1m.cz s následujícími údaji:

  • číslo účtu, ze kterého jste platbu odeslali,
  • číslo účtu, na který jste platbu zaslali,
  • datum,
  • variabilní symbol,
  • částka.

Jakmile platbu dohledáme, budeme Vás zpátky kontaktovat.

Upozornění: při platbě uvádějte vždy variabilní symbol uvedený na faktuře.

Neobdržel(a) jsem poslední fakturu. Můžete mi ji poslat znovu?

Ano, pošlete nám Váš požadavek na emailovou adresu fakturace@a1m.cz. Daňový doklad Vám zašleme v elektronické podobě. Fakturu si můžete rovněž sami stáhnout v zákaznické sekci Můj AIM.

Kdy a jakým způsobem bude vrácena vratná záloha za služby?

Vratná záloha na služby se vrácí výhradně při ukončení smluvního vztahu. Pokud za zákazníkem neexistují žádné neuhrazené pohledávky a jsou vrácena všechna zapůjčená zařízení, je kauce vrácena v plné výši, a to buď v hotovosti, nebo bankovním převodem na účet klienta.

Kde najdu přehled svých plateb za služby AIM a případné informace o nedoplatcích?

V zákaznickém kontě Můj AIM pod odkazem  https://mujaim.cz/ po zadání přístupových údajů, které jste obdrželi při podpisu smlouvy (přístupové údaje je možné získat dodatečně na ZC emailem nebo telefonicky), se Vám zobrazí kompletní přehled plateb, přehled objednaných služeb, možnost doobjednání doplňkových služeb či upravování rychlosti internetu, apod.

Kdy obdržím svou první fakturu?

První fakturu obdržíte na začátku měsíce následujícím po měsíci aktivace služeb. Fakturovat Vám budeme poměrnou částku za předchozí měsíc (tzn. měsíc aktivace) a celou částku za stávající měsíc.

Jak dlouho trvá vyřízení žádosti?

Společnost si vyhrazuje na vyřízení žádosti 30 dnů od data přijetí. Ve většině případů jsou však lhůty kratší.

Kolik stojí vydání vyjádření?

Vydání vyjádření je zpoplatněno. Za každou akci je účtováno 200,- Kč včetně DPH.

Jak postupovat při podávání žádosti?

  • Elektronickou podobu žádosti zasílejte na adresu: vyjadreni@a1m.cz. K mailu přiložte katastrální mapu a stručně popište akci, o kterou se jedná. Na kontaktních e-mail obdržíte zálohovou fakturu. Po provedení platby bude zaslán daňový doklad a žádost vyřízena. Důležité je uvádět fakturační adresu.

Jak získat vyjádření o existenci sítí?

Vyjádření o existenci sítí můžete získat pouze elektronicky.

Vyžadujete soubory .dwg nebo .dgn?

Společnost upřednostňuje žádosti zasílané v souborech .pdf či .jpg.

Jaká je územní působnost společnosti?

Společnost působí na území Hlavního města Prahy, ve všech městských částech kromě Prahy 1. Dále pak v oblasti Neratovic a Mělníka.